broodjebrie2 Broodjebrie

Wat was dit een aanrader! Ik ben een persoon waar een goede lunch wel in gaat, zeker als die goed belegd is. Voor deze lunch heb ik speltbrood gebruikt en ik bedacht mij dat ik eigenlijk sinds de opkomst van speltbrood het nog nooit echt geprobeerd heb. Toevallig zag ik het bij de bakker liggen en dacht waarom ook niet? Ik kan er geen uitspraak over doen zonder het geprobeerd te hebben. Ik ben er na deze lunch best positief over. Het was zeker lekker en het vulde goed. Maar toch heb ik deze hype nog eens onder de loep genomen. Is speltbrood echt zoveel gezonder als ‘normaal brood’ zoals veel zeggen? Mijn antwoord hierop is onder het kopje ‘wist je dat’ te vinden. Maar Speltbrood dus + Sla + Brie + Rodekool-Kiemplantjes + Brie + Passievrucht = in de eerste instantie misschien een rare combo, maar achteraf verrassend lekker! Hartig kan soms heel goed samen met zoet. Blijkt. Ben jij ook benieuwd naar deze ervaring? Lees verder en maak het zelf!

 

Benodigdheden voor 1 persoon:

  • 1 sneetje Speltbrood
  • Handje Sla Melange
  • 3 plakjes Brie
  • Handje Rodekool-Kiemplantjes
  • 2 plakjes Peer
  • 1/2 Passievrucht
  • Peper
  • Broodmes
  • Mes

 

Bereidingswijze:

  • Snij een plak speltbrood
  • Besmeer dit eventueel met boter/spread en leg hier een handje sla overheen
  • Beleg het vervolgens met brie, kiemplantjes, peer en passievrucht
  • Breng het op smaak met wat peper

 

Wist je dat:

  • Speltbrood wordt gemaakt van spelt en dus niet van tarwe, zoals elk ander brood?
  • Speltbrood en volkorenbrood even rijk zijn in vezels en koolhydraten? Spelt is dus niet per definitie gezonder dan ‘gewoon’ brood. Daarentegen zijn er wel grote verschillen tussen speltbrood en witbrood.
  • Kiemplantjes vele hogere concentraties voedingsstoffen bevatten dan ‘uitgegroeide’ groente?

 

Liefs,

Rosa

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!