Rodekool Salade

Rodekool_3 Rodekool_5

 

Ben jij ook zo’n knaagdier als ik en zit je niet meer te wachten op die saaie ijsbergsla? Probeer deze rodekool salade eens, een echte aanrader! Op de een of andere manier kan zo’n kleurrijke salade mij heel veel goeds doen. Niet gek ook, want er zitten een hoop vitamientjes in ennnnn (trommelgeroffel) zeer weinig koolhydraten. Enjoy!

 

Benodigdheden voor 1-2 personen:

  • 150 gram Rodekool
  • Handje peen julienne
  • 1/4 Komkommer
  • 40 gram Witte kaas/feta
  • Handje Pistache noten
  • Mosterddressing

 

Wist je dat:

  • door de Verenigde Arabische Emiraten in 2008 een wetenschappelijk onderzoek afgerond dat concludeerde dat rode kool een goed alternatief medicijn kan zijn bij mensen met Diabetes Mellitus (ook wel suikerziekte genoemd)? Het bleek dat rode kool een nivellerend effect heeft op de bloedsuikerspiegel.
  • 90% van de vetten uit pistache noten onverzadigd is? Onverzadigde vetten zijn de ‘betere’ vetten en staan bekend om hun gunstige gezondheidseffecten.

 

  Energie Koolhydraten Eiwitten Vetten Vezels
Rodekool 27 kcal 3,0g 2,0g 0,0g 3,6g
Wortel 7 kcal 1,1g 0,1g 0,1g 0,6g
Komkommer 13 kcal 1,3g 0,7g 0,4g 0,6g
Feta 95 kcal 0,0g 6,8g 7,5g 0,0g
Pistache 118 kcal 2,2g 4,8g 9,7g 1,9g
Dressing 12 kcal 0,6g 0,1g 1,0g 0,0g
Totaal 2 personen 272 kcal 8,2g 14,5g 18,7g 6,7g
Totaal 1 persoon 136 kcal 4,1g 7,3g 9,4g 2,3g

 

Liefs,

Rosa

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!